Äntligen lite vårkänslor ........

 
 
Det är så många som som redan har haft den där vårkänslan ett tag redan.
Igår lyste solen, asfalten börjar komma fram och fågelkvitter här och där.
 
Kan inte påstå att jag gått och längtat efter våren, trodde jag.
Men den där solen som strålar så varmt, den väcker något inombords.
Det susar till, en härlig känsla.
 
Även om det där solskenet inte varar länge, så räknas stunden.
 
Dessutom så gillar jag den där lilla spröda pärlhyacinten, som står på  mitt köksbord
Lite vårkänsla att ha inomhus också.

Fin som bara den!
 
 
 
 
 
En fin dag, önskar jag dej!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Hannis:

Pärlisar! Så fina.
Jag längtar efter våren och det där är ett vårtecken för mig.
Mest längtar jag efter kaffe mot en husvägg med solen på näsan=))

Kram Hannis

2 Bp:

Håller helt med dig, även om bårkänslorna har kommit av sig i Stockholm sedan igår.

3 Malin:

Jag väntar ännu på vintern :) Har en idé om vinterporträtt som jag tänkt fota. Men här är det bara tö och slask..

Nysnöat, några minus och lite sol.. hur svårt ska det vara? :)

Ja jag trivs på fotoklubben, vi träffas ju bara en gång i månaden och däremellan försöker man åstadkomma ngt i teman o utmaningar. Det är otroligt inspirerande att umgås med som som har samma intresse och man hoppas ju att proffsen kan lära en något så småningom.

Kram

4 Camia:

Alla jag träffade på igår pratade vårkänslor :) ...och då är vi ändå bara i februari!

5 Mia:

Ojojoj så fin bild! Idag grått här, men vi är vana nu, igår sken solen och då kändes det där lilla pirret i kroppen :-)
Kram underbara....

6 Sara:

Härlig bild! Och vad mysigt med de första vårkänslorna :)
Kram!

7 Anonym:

Här har de varit grått idag. Men annars har vi haft fina, soliga dagar och snön är borta. Jag längtar väldigt mycket efter vår och värme. Men allt har sin tid. Kram

8 Fia:

Jag håller med! Det kan vara ruskigt vackert med snö och vinterljus, men så hör man lite fågelkvitter eller upptäcker en sprängfärdig knopp och då överväldigas man av vårlängtan.

9 Freja:

Fin komposition! Här var det grått och blött idag, och fortfarande alldeles för varmt för årstiden. Sorgligt när allt det vita försvinner alldeles för tidigt. Särskilt i år när det kom så sent oxå!

10 Åke:

Det är lite samma här, har inte längtat till våren... Men nu fick jag plåta tussilago igår så då får man väl säga att våren är på g. Jag har en bäck nära mig som också brukar vara en annan våröppning, nu har väl den knappt varit frysen i vinter... Ver ned på isen igår och studerade den... Blir det någon sol idag promenerar jag väl dit och gör som när man var barn, purrar :) Ja i stridens hetta att fånga den perfekta vinkeln till bilden brukar det bli så :) Hoppas du får en lugn helg!

11 Nalliiz:

Underbart fin bild! Längtar oxå något otroligt till våren, vi har inte haft någon snö på kanske en vecka, men igår kväll kom snön tillbaka.. som tur är så var det ingen större mängd.

12 LORISSA LOVEBOMB:

Jag går definitivt och längtar efter våren. Här är det så mörkt och jobbigt tycker jag.. :(

13 Emma Grann Fotografi:

Härlig bild!

14 Martina:

Sitter och lyssnar på alla fåglarna just nu. Det är vår för mig! :)

15 G I N A ~:

Jag älskar fågelkvittret<3
önskar dig också en fin dag :)

16 jennie :

ååh vilken mysig bild. ha en bra dag! :D

17 Em:

Åh, så mysigt!:D
Jättefin bild:)

Svar: Tack snälla Em
Lissen

18 Tommy:

ja snart e det vår...

19 Stickan!:

Väldigt vacker bild :-)

20 biggeros:

Fint skrivet!! Våren är den bästa årstiden! ! Fina pärlhyacinter 🍀🌸

21 Jasmine:

Vilket härligt inlägg! Tack för att du delar med dig av vårkänslorna.
Kram

22 Fröken Grön:

Så härligt med vår känslor! :D

23 Annster:

Härligt!
Fin bild :)

24 Tilda:

Så himla vackert foto, och med det sprider du verkligen vårkänslor, tack härifrån det gråa, tråkiga vädret.

25 Alina:

Fin bild:)

26 Robex Lundgren:

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

27 FELICIA I:

Fina prylar!

28 Niles:

Är stormförtjust i ljusstakarna! Så himla fina!

29 Natalie -:

Fin bild och ljusstakarna var väldigt fina :)

30 Amanda Niclasson:

Så fint! :)

31 Elsa Winge:

Men gudars så fint!

32 Emelie:

Så sjukt härligt! :D

33 Fanny:

Älskar bilden! och jag håller med, om solen.

34 frokenorr.blogg.se:

åh så fint!

35 Iz:

Fint, ja helt underbart med våren

36 Jennie studerar i Los Angeles:

riktigt snyggt:D!

37 Lydia:

Fin bild!

38 Malin Jonsson:

Så fint! Jag längtar verkligen efter våren, man blir ju så glad av lite solsken!

39 Carina:

så fin bild!

40 Yasmine:

så hemskt härligt med vår! jättefin bild förresten:)

41 Sanna Preifelt:

Åh gud så fint :)

42 michaela- mamma till tre 💗:

så himla vårigt och fint ♥

Kommentera här: