Selfie ~ när snön föll och dalade sakta över mej

 
 
 Gick ut och snön föll, på ett så intensivt sätt, som om den ville ta igen allt den missat i gröna december.
Min väg gick genom skogen, på stigar som nästan inte syntes, för snön föll som ett silverlock över allt.
 
Tog upp kameran, såg inte en människa och sträckte ut armarna så långt jag kunde och fotade mej själv.
 
 
Jag, naturell, med rynkor, tunga ögonlock och snöbeklädd.
Människa, mamma, mormor och lite annat.
Lite skör, men ändå stark.
Tror på godhet. det borde man inte behöva tvivla på.
Säger ifrån, när det behövs.

 
 
 
Överallt finns spår efter stormen Ivar, som gjort att skogen inte är sig lik
 Allt snöande gör att alla ljuden försvinnne ,det var som att gå i den stora tystnaden
 
 
 
 
Här   hos Maria O, kan du se fotoutmaningen - Oväntat.
 

Kommentarer:

1 Melody and M.E:

Vilken underbar Bild! Så fin Du är! Fint inlägg!
Kramisar M.E

2 BP:

Vilken kanooooooon bild på dig! Sådana selfies gillar jag skarpt!

Å här snöar det också för fullt, men jag är inte lika "modig" som du och går ut. Jag stannar inne;-)

3 Åse:

Vilken fin bild och fint inlägg. Ha en fortsatt fin söndag.

4 Arja:

Halloj!
Så härligt med så mycket snö och vilken underbar
bild på dig själv!
Ha d gott kram Arja

5 Susanne:

Har svårt för selfies men den där var riktigt smakfull!! Den andra bilden var också jättefin. Visst är det härligt med snö nu äntligen.

6 Karin Rolén Nordstrand:

En helt underbar bild på dig!

Svar: Tack snälla Karin, :-)
Lissen

7 Mia:

Åh vad glad jag blir av den bilden på dig....finaste!!! Ja, jag blir glad av den andra också förstås, så fint fångat, kraaam!

8 Ninette:

Vad kul att se dej själv också! Jättefin bild dessutom, härligt med snön och så ser du så glad och äkta och fin ut också - precis som dina bilder!

9 Karins bloggiblogg :

Vad härlig och glad bild du bjuder på ha en fortsatt fin söndag Karin

10 Maria O.:

Fina du! Underbart inlägg till temat oväntat.
Kram Maria

11 CreandoPhoto:

En av de absolut bästa selfies jag har sett. Äkta och ärlig och på riktigt! Underbara du!

Svar: Blir överväldigad av din kommentar och glad. Väldigt glad!
Lissen

12 bia:

Tycker man känner kallgraderna i bilderna....så härligt!!!....fina bilder;))...ha en fortsatt fin söndag ;))......var ut och gick i snöfallet idag...men det var härligt.....förutom att det var dåligt plogat......kram bia

13 Lizzan:

Åhh vilken härligt ärlig selfi!

14 soffie:

ååå vilken underbar bild på dej,,å du har med en massa snö ser jag:)

15 Malin - stjärnflocka:

En underbart frisk och fin bild!!!
Ha en fin dag!
Kram Malin

Kommentera här: