Pelargon i köket

 
 
Den såg ut som den alldeles hade gett upp den där pelargonen, utan blommning och tilltufsad grönhet.
Pelargoner ska blomma på sommaren tänkte jag och undrade återigen vad som ska till?

Igår morse, så blommade en endaste liten blomma.
Som en hälsning, att ge aldrig upp, vad det än må vara.
& jag ler lite mjukt för mej själv och ser också spår efter smågrabbarna som sov över härom natten.
Ljusstakarna i en rad, från den minsta till den största.
 
Tripp, trapp, trull, mina små älskningar och busfrön, som alltid möblerar om lite här hemma.
 
 
 
 
 
 
Måndag, en alldeles grå, men med luft som känns som ny.
& utanför för fönstret så hörs ett så bedårande fågelkvitter.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Det kan behövas en liten pelargon för att förstå att man inte ska ge upp....det är lycka det! Kram finaste du!

2 Fia:

Visst vill man ge växterna en ny chans! Jag har ofta lite fula och skamfilade växter som folk tycker att jag ska kasta och köpa nytt. Men jag vill kämpa lite och tycker att det är underbart när de lyckas samla ihop sig och komma igen.

3 bia:

Så fint du gjort där på bordet...
Jaa idag är det grått...och vi ska åka hem och tvätta...passar på när vädret är dåligt;)
Kram

4 Anna FR:

Noop man ska inte ge sig det blommar när man minst anar det..jag älskar utmaningar..att få den risigaste på fötter..eller rötter så att säga. :)

5 Bp:

Den rackarn verkar vara luttrad! Blomman har en jättefin färg:-)

6 Lillgarden:

Så härlig färg på en pelargon!

7 Lotta `8):

När det gäller pelargoner skall man aldrig ge upp. Dottern fick krukplanteringar med pelargoner som var lite på "sista versen" och detta småpratade de om på hennes jobb. Hon fick rådet att lägga lite kaffesump i kruka och visst sjutton vaknade pelargonerna till liv igen :) Sega rackare :)

8 Borgmästaren:

Jag är helt värdelös på pelargoner och kör numer bara plastdito. Inte samma känsla förstås men ändå ett tillfredsställande substitut. Är sååå ointresserad av blommors skötsel.
Vilken sötning till 2-åring! Vår 2-åriga lillebror blir alldeles strax 3. Herregud!

Kommentera här: