Sommar och bokläsning ~ Morgon i Jenin

 
 
Så skönt att sätta sig i skuggan och läsa, svalt och lättare att ta in orden, dessa varma dagar.
Min boksmak är bred och jag tycker om att läsa det mesta.
 
För någon vecka sedan var jag till min kompis Åsa som är en bokälskare av stora mått.
Vi fikade, pratade om livet och böcker och mycket annat.
 
Den här boken följde med mej hem: Morgon i Jenin av susan Abulhawa
 
Tyckte mycket om den och fick förstålelse och insikter om Palestina och Israel.
En varm bok om det mänskliga, skakande i det fasanfulla, samtidigt så kärleksfull.
 
En läsupplevelse, som jag kommer att bära med mej!
 
 
 
 
Efter regn, så håller det på att ljusna!
 
 
Ps Tack för boktipset Åsa Ds
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Tack för boktipset från er båda ;) Jag är också allätare vad gäller böcker, just nu är det Dave Pelzer och hans barndom som gäller
Kram på dig i den just nu underbara sommaren

2 MATILDA:

Mysigt! :)

3 BP:

Undrar om den boken är Palestina-vänlig eller Israel-vänlig. Men eftersom Jenin ligger i Palestina så tror jag på det sistnämnda.

PS. Vågar knapp öppna munnen längre, då jag tillhör de få i Sverige som är Israel-vänligt inställd... DS.

4 Helén i Vilrummet:

Dagar att bevara i minnet en kulen höstdag.
kram Helén

5 SigridfraEnget:

Den läste jag förra sommaren, och den är jättebra!

6 Lillgarden:

Låter som ett bra boktips!
Jag läste en man som heter Ove på semestern! Bästa boken jag läst på väldigt länge!

Kommentera här: