Liljekonvalj

 
 
 
Liljekonvaljpromenad mot kvällen,  och den där doften som jag längat efter känna.
Dom stod där blommorna, mitt ibland vita björkstammar och det finns en stenmur där.
 
Varje blomman plockas var  för sej och man drar försiktigt, utan att få några blad med.
Jo när man plockat tillräckligt med blommor, så får bladen bilda en fin ring runt blommorna.
 
Igår kväll cyklade jag bort till mina föräldrar  med buketten.
Innan jag gav bort buketten s så tog jag buketten mot kinden och doftade långsamt.
Liljekonvaljdoft...... en sådan kort tid på året man får känna den
 
och jag vet att det är min mammas favoritblomma.
& hon log och blev så glad.
 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Vilken lycka, dels att få men också att få ge till nån som blir så glad! Kram finaste, mest omtänksamma <3

2 BP:

Syrener och liljekonvaljer är de blommor som doftar bäst. Mmmhhhhh:-)

3 Lillgarden:

Underbar blomma, men luktar lite för skarpt bara! MEn underbart vacker! Ha en fin helg!

Svar: Ja det är en underbart vacker blomma
Lissen

4 Tilda:

Det är min pappas favoritblomma också så jag och min syster brukar bege oss ut ibland för att plocka en bukett. Doften fyller hela huset med sommar.

Kommentera här: