& jag försöker förstå att det inte blir som jag tänkt med stugan.

 
 
 
Ett tunnt täcke av snö har lagt sig över höstlöven nu
& jag försöker förstå att det inte blir som jag tänkt med stugan.
 
Efter mitt köp, fick jag höra av en stuggranne att järnvägen ska breddas och stugorna kommer att lösas in.
Blev ett sådant där ögonblick, då min ord fastnade och besvikelsen tog ett grymt tag.
 
För att få kontroll har jag kontaktat trafikverket och fått det bekräftat till 98%.
 
Jag har fortsatt att vara i min stugan och tänkt mycket, krattat och druckit kaffe och lyssnat på radion.
Vänt tanken så gått det bara går
& tänker att han sade ju mannen på traffikverket att det skulle dröja två år in projektet satt igång.
 
Blev ju så förälskad i min lilla enkla stugan och jag hade inte köpt om jag vetat.
(För jag lade ju lite av min själ där)
Men nu ska jag se blommorna till våren och sitta där i solen och försöka allt jag kan att njuta.
 
 
 
 
 
 
 
 
Men nu är det fredag!
 
 

Kommentarer:

1 cathrine:

Nää. blir det så!! :-(
Så tråkigt. Men hoppas ändå att du får ett par år att mysa och rå om stugan iallafall.
Förstår att det är en stor besvikelse.
Kram, tröstekram från mig.

2 Kerstins foto:

Men så tråkigt för dig! Förstår din besvikelse, där har du ju skapat ett litet hem att njuta av under de vackra månaderna. Vi får hoppas att det kommer att dra ut på tiden (det brukar ju kunna ta längre tid än de räknat med) så du får njuta av blommorna och lugnet ännu längre.
Kram till dig.

3 Karin Rolén Nordstrand:

Nej, men så tråkigt Anette! Du som var så
glad över din stuga. Kram.

Svar: Ja, jag blev väldigt besviken. Men nu försöker jag tänka att jag har två år då jag ska njuta allt jag kan. Du får komma på kaffe :-)
Lissen

4 Mia:

Nu kan jag bara hålla med övriga ovanstående kommentarer....känner hur besviken och ledsen jag också blir för din skull....men hoppet är det sista som överger människan, så låt oss hoppas på det bästa!! Kram på're <3

5 Marie-Louise Grimlund:

Hejsan !

Det är väl typiskt. kanske du ändå kan ha den kvar, men om de kunde flytta den till en ledig plats, Vi har här i stan gamla rådhuset på torget som flyttats.Och nu driv Café där samt konstutställning.
Skulle det bli att du måste sälja dra till med dundersumma, så Järnvägen kanske lägger spåren någon annan stans.

Hur gick det för Petersvik.?
Trevlig helg

Kram Mi

6 BP:

Gud såååå synd! Är ledsen för din skull. Den föra ägaren borde ha informerat dig om detta, men han kanske visste inte själv.
Om det nu är en tröst så gör du kanske en storvinst och - vem vet - du snubblar kanske över en annan stuga som du blir förälskad i. Hoppas det iaf.

7 bia:

Jaa Lissen, du får njuta till våren av allt det fina....på två år kan man hinna njuta och ha trevligt i en stuga...men jag förstår...du har ju berättat förut för mej ;)...trevlig helg!
Kram bia

Svar: Ska njuta så gott jag kan och du är sååå välkommen på kaffe. Vi får ta promenaden dit, mot våren
Lissen

8 Malin:

Nä men fy vad orättvist att du inte fick veta det av säljaren/mäklaren.

Försök att njuta så gott du kan och hoppas verkligen du får minst det du gett för den.

Kram

Svar: Tack goa Malin. Ska njuta så mycket jag kan, har bestämt mej för det. Hoppas på två soliga somrar. kram
Lissen

9 Ninette:

Oj nej vad tråkigt...:(

Svar: Ja trist, men har börjat vänja mej nu.
Lissen

10 Lizzan:

Men så tråkigt med din stuga, håller tummarna för att de ändrar sig och att du får ha ditt paradis kvar!

Svar: Tack goa Lizzan
Lissen

Kommentera här: