Lilla Tussan och idag är det vinter ute.

 
 
Egentligen är det väl en sådan där dag, som man skulle vilja göra som lilla Tussan.
Kura in sig och mysa med fin virkad filt och gunga lite lätt.
 
Sötblicks- frågande ögon har hon, lilla Tussan och visst måste en katt vara ganska klok.
Det syns väl?
 
Här i min stad föll massor av snö igår
Jag måste ge mej ut på vägarna med sommardäck, till jobbet
Känns lite för tidigt, som det gör nästan varje år och antar att det kommer att smälta bort.
Men jag ska köra lånsamt och försiktig, inte ta någon risk.
(Och ringa till bilverkstan om däckbyte)
 
 
 
Ta det försiktigt du också!
 
 
• Kategori: • Taggar: Katt, Wiiforsens gårdsbutik; • Kommentarer (7)

Kommentarer:

1 Malin:

Inge snö här 50 mil norröver :)

Men vinterdäcken är på, är väldigt halt vissa morgonar, kallgrader på nätterna och fuktiga plusgrader på dagarna.

Ta det försiktigt!

Kram

2 ɑ n n i k ɑ:

Så fin katt! :)

3 Liza:

Men sååå söt lilla Tussan är! :) Visst är katter smarta, otroligt förståndiga. Men envisa! :)
Jag hade också en katt som hette Tussan, fast hon stavades Tuzzan med Z:a :).

Oj, snö?! Det har jag inte sett på bra lääänge!!! ..men det blir så när man bor längre ner i vårt avlånga land, hihi :).

Kör försiktigt och ha en fin onsdag! :)
Kram

4 finurligafroken:

Men vilken sötnos! Här regnar de bara massor. Men under kvällen skulle de visst komma snö. Som sen ska regna bort. Men i helgen får vinterdäcken komma på. Så jag är redo när det är dags. Kram.

5 Bp:

Katter är då inte min grej, men bilden är jättefin!
Nästa år kan du göra som jag med bilen: glömma sätta på sommardäck och komma på det när det är nästan dags igen att sätta på vinterdäck...

6 Mia:

Åh du store tid vilken sötnos!!!! Ja nu får du allt lov att lägga på vinterdäcken, hör du det!!!????? Kram på're!

7 CJ:

Åh så fin hon är, Tussan. :)

Kommentera här: