En röd övergiven stuga ~ Klampenborg

 
 
Jag gick på stigar, där höstlöven lagt sig tätt., med trädens skirhet som ett mjukt tak.
En skog som omsluter,  som  att vandra i en sagovärld
 
Mitt i allt detta en liten röda stuga, som givit upp och lutar sig mot träden.
 
 
 
På flera små skyltar här i naturområdet Klampenborg,  läste jag om historier, om människor som bott här i stora vackra hus. Familjer, många ungkarlar och det fanns en skola. Om kvinnor som jobbade hårt med barlast i båtar, stenar som plockade i och ur. Tungt arbete och hårt liv.
 
Glimtar av historier, som jag bara nuddade i .
 
& där gick jag som i en nutida sagovärld, med träd som omsluter och havet strax utanför.
 
 
 
Hej måndag
 
 
Ps Var till Klampenborg med med Sundsvalls fotoklubb igår., en fantastisk fin plats om jag inte varit på förut Ds
 
 
 

Kommentarer:

1 bia:

Jaa, det finns nog många fina ställen kring "Stan" som man inte känner till eller har varit på...kanske många fina smultronställen ;))...
Ha en bra start på veckan
Bia
P.s det gick ganska bra med försäljningen i går ;))

2 Bp:

Vackra bilder och lika vacker text!

3 LÁrt de Vivre:

Vilken mysig promenad och upptäckt...så att fantasin får fart

Kram Kajsa

4 Mia:

Tänk så många såna ställen det finns...bortglömda, bortgömda....lite melankoliskt blev det...
Kram på dig goa du!

5 Åse:

Vilken vacker text och ljuvliga bilder. Kram Åse

6 Longevity - en blogg om hälsa:

Ja det finns det verkligen :-)

7 ✫ Fru Eriksson:

Så vackert ♡ ...
Ha en fin vecka!

Kommentera här: