Ormbunke i alla höstiga nyanser.

 
 
Dom färgstarka bladen med en lyster som är det bästa med hösten.
& jag har krattat bort en massa blad i stugan, men bara en bråkdel.
 
Radion ställde jag på en sten och melodier fyllde luften med sång.
Min egen stund och jag blev alldeles varm av att jobba med kroppen.
 
Som sist i stan så flyttade jag undan utemöblerna, vad vet man om överraskande varma höstdagar, har jag tänkt.
 
Men nu så, får det komma det där utlovade regnet.
& jag kan ju flytta ut en stol om jag skulle vilja sitta ute och filosofera med kaffekoppen i min hand.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nathalie Isaksson:

Jag höststädade i trädgården utanför min stuga igår. Det är härligt med höstdagar där man får fixat utomhus :)

2 Lillgarden:

Hösten är verkligen magisk!
Men detta regn som vi haft hela helgen hade jag lätt kunnat vara utan....

Hoppas du haft en bra helg!

3 BP:

Ja, den här helgen är nog städarhelgen. Här har det också krattats på innergården med korvgrillning. Ingen musik dock;-)

4 Lotta `8):

Ormbunkar är vackra alla årstiden, en väldigt bra perenn. Här blev det inget höststäd i helgen, regnet har öst ned, myser inne istället :) Ha det ♥

5 Anna FR:

Jag tror du är lite galet glad i din stuga. Tänk när våren kommer..oj oj oj.

6 Tess:

Tusen tack fina du, vad glad jag blir! :) Kram

Kommentera här: