Mitt gästrum

 
 
Har nu bott i lägenheten i mer än fyra år och det är mycket jag har gjort i den på dom åren.
& vägen fram tills jag flyttade till den här lägenheten
Tänker tillbaks på den tiden jag bodde i hus, ett stort i flera våningar och en trädgård.
Barnen flyttade hemifrån och det var dags med en ny fas i livet.
 
Började våga resa ensam, tog tag i en dröm och blev ett kort tag aupair, stannade ej så länge. Men hade tagit tjänstledigt i ett halvår, hyrt ut huset och livet låg som ett blankt papper ett tag. Men jobbade ett kort tag hos kompis i fjällen på en servering, gulle henne och sedan gick jag folkhögskola, Engelska 40+ och sedan skola i Portslade och bodde hos en underbar lady en månad.
 
Kom hem, med massa nya intryck och sedan började letande efter bostad, bodde i min yngsta dotters lägenhet, den var på 35 kvadratmeter i 3 år. Det var tänkt ett halvår, typ. (Hon flyttade till Göteborg och ville ha kvar lägenheten, tills hon kände att hon rotade sig där). Det var kompaktliving i allra högsta grad och lärorikt att egentligen så behöver man inte så mycket prylar.
 
Men ändå, när jag äntligen köpte den här lägenheten, en tre rummare, så mycket space och luftighet. Till vettigt pris och med  både grönområden och staden nära. En förmån att kunna ha ett gästrum, är glad att kunna ha det, när någon vän vill sova över. Eller något av mina barnbarn.
 
Sängen har en av döttrarna haft, den där broderade kudden med små små stygn tycker jag så mycket om. Spegeln fick jag i gåva av kära vänner. För övrigt så finns både Ikea, Rusta och loppis prylar lite överallt i gästrummet
 
 
 
Jo längst ner på sängen, ligger en filt med mormorsrutorsom jag hittade på loppis i sommar, för en liten peng. Tror jag måste leta en ny lampa, som läslampa där vid sängen. Det får bli ett höstprojekt.
 
 
 
 
Hej, soliga torsdag!
 
 
Tema för FABRIKEN, denna vecka är barnrum/när jag får gäster
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Den där Victoria:

Vad fint att få läsa om din bostadsresa, man har ju verkligen olika behov i olika skeden av livet. Mysigt gästrum du har där.

Kram Victoria

2 BP:

Tänk - det visste jag inte att du jobbat som aupair! Kul!
Å gästrummet är verkligen snyggt och spegeln helt suverän faktiskt!

3 Helén i Vilrummet:

Mysigt! Vilken historia du har. Tack för att du delade med dig.
Kram Helén

4 Mia:

Så fint du har det och så rätt du har tänkt hela vägen fram...Kram goaste lilla du <3

5 livet med Asperger och kronisk smärta:

så fint

6 Johanna:

Vilket vackert rum! Gillar blandningen mellan gammalt och nytt. Ser verkligen inbjudande ut.

7 Proforma - Irene:

Och jag kommer ihåg när du köpte din lägenhet, vad roligt att vi följt varandra så länge! Och dina resor och äventyr! Måste säga att jag tycker du är modig som vågat alldeles själv! Det är inte jag när det kommer till att resa, då har jag gärna sällskap!
Fint gästrum, är ju svag för svart och vitt så detta faller mig i smaken!
Ha en fin helg, Lissen!
Kram

Kommentera här: