Hemma på morgonen

 
 
Solen värmde så härligt igår och jag promenerade till stugan med en fin vän.
Lunch som åts lutat mot en vägg, sådant som jag längtat efter.
 
Kaffe och prat om väsentligheter i aprilsolen.
 
Och så rensade och krattade jag bort massor av ogräs.
Tror en del inte blivit gjort på flera år.
 
Idag är vädret likadant och jag ska strax dricka ur mitt kaffe och åka bort till stugan och rensa mer.
Mina fingrar har fortfarande en svag jordnyans , fick inte bort allt hur jag än gnodde med nagelborsten igår.
 
& på eftermiddagen ska jag på utflykt.
 
Känner mej lite lycklig, mjuka varma vindar har blåst i min riktning ett tag .......................
 
 
 
 
En fin dag till er, som tittar in här
& tack till blogg.se som uppmärksammade min vitsippebild
 

Kommentarer:

1 Liisa Lindstrom:

Vilken otroligt fin bild! :)

2 Lárt de Vivre:

Det låter så skönt och härligt med solen i ansiktet och jord under naglarna, det är vår vi känner

Kram Kajsa

3 Malin:

Det gläder mig att höra om vindarna som blåser på dig! Må dem fortsätta med det.

Kram

4 bia:

Fint stilleben...men det är väl hemma i stan ?
Ja nu är det mycket som snart skall göras både hemma i stan och på landet....nästan så man gruvar sej lite ;))
Känner mej inte så jättefräsch i ryggen ;(
Kram bia

5 Timeoftiger:

Den här bilden är underbart vacker. Kunde vara en tavla.

Svar: Tack snälla du, det är mitt köksfönster
Lissen

6 BP:

Du har väl hört talas om arbets- alternativt gummihandskar;-)

7 ɑ n n i k ɑ:

Hej! Jag har utmanat dig på min blogg att göra "Dagens Positiva". Hoppas du vill hänga med! :D

Svar: Ska försöka, men kan dröja lite .............
Lissen

8 Gina Bäck:

Du har det så vackert där i ditt fönster

Svar: Tack snälla du!
Lissen

9 Lizzan:

Vacker stämningsfull bild med skön färgton!

Kommentera här: