Resan blir av...............

 
 
Morgonljuset tassar in och jag trodde inte resan skulle bli av.
Har önskat och hållit mina tummar hårt och det hjälpte kanske lite grann.
 
Jag ska lämna vintern för en vecka och resa bort och vara i soligt land med mina föräldrar.
Till en plats som dom varit till flera gånger och som dom så gärna vill visa mej.
Så väskan är packad med solglasögon, pocketböcker och laybackkänsla.
(Och ett par joggingskor, tror jag ska försöka ta några rundor i omgivningarna)
 
Min mamma bröt både fotled och höft vid två olika tillfällen ifjol och låg på sjukhus över både jul och nyår.
En bit in i januari 2015, fick hon åka hem.
& allt som pappa också har ordnat och fixat med därhemma hos dom.
Så den här resan var som skriven i stjärnorna om den skulle bli av.
 
Mina kämpar till föräldrar, dom är i 80 års åldern och jag tycker det är så modig att dom vill resa iväg.
Tror mamma längtar mest till isfria vägar och att våga gå lite utan oro.

Det känns så bra för mej att få vara tillsammans den här veckan!
 
 
 
 
Ha det så bra mina vänner och var rädd om varandra!
 
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Fin bild!

2 mamma mindy:

Tulpaner är så fint o man kan göra så fina bilder :)

3 Mia:

Underbart, njut nu av tillvaron med dina föräldrar, stor kram till er

4 BP:

Det måste kännas helt underbart! Vilken mamma! Njut av veckan med dina föräldrar. Fantastiskt att vara så ressugen i den åldern! Njut!

5 Marie-Louise Grimlund:

Hej Lissen !
Om det är det du heter,annars blir det,ju lyssna
Härligt att få fara iväg till främmande land. Om man nu känner för det. Tuffa föräldrar du har.Förstår din Mamma precis, jag halkade strax efter Lucia gjorde mig så illa, så jag har ont än i vaden o.foten. fick benet under mig.

Ha det så skönt !

Kram Mi

6 bia:

Härligt !...hoppas ni får en trevlig resa!!
Må så gott!
Kram bia

7 Ninette:

Ha en riktigt skön resa!

Kommentera här: