En förnimmelse att sommaren är på väg.

 
 
En förnimmelse att sommaren är på väg.
Så står dom där på rad, lite hemlighetsfulla och skira.
 
Igår klippte jag det vildvuxna gräset i stugan för första gången i år.
Kuperad tomt, så man får ta i lite, men så fint det blir på en gång
Solen sken varm och jag plockade ut dynor och lade mej på soffan och tittade på himlen.
Svagt hörde jag fågelsång och somnade gott, med naturens ljud omkring mej.
Kaffetår, smörgåsar och en bok att läsa, när jag vaknat till.
& sedan kunde jag inte låta bli att rensa lite mer, det finns oceaner av någon sorts ogräs som döljer blommorna.
En sådan fin dag och solen sken ändå till 15.30, underbart
 
Nu har regnet kommit hit och himlen är jämngrå.
Det kan jag stå ut med efter att ha njutit fullt ut igår
 
 
 
 
 
En fin dag önskar jag speciellt alla mammor idag.
 
 

Kommentarer:

1 BP:

Vilken tur du hade med vädret och att du är nöjd med ditt dagsverke! Skönt!

2 Life of Johanna:

Så vacker bild!

Tack är supernöjd med håret

Kommentera här: