Klev upp i gryningen med förväntan.

 
 
Så är den här, dagen som jag längtat efter..........
Förväntanskänsla och pirr i magen.
 
För någon månad sedan fick ett brev om möjlighet att vara med på en "återvändarkurs" i England.
 
Tankarna for i några dagar som vilda vårvindar, svepande fram och tillbaks.
Och någonstans i drömmarna på natten, vägdes för och emot.
Det här med livet och att ta chansen när den kommer.
FörOchEmot.
Men mest jaaaaaaaaaa ropade min inre röst.
 
Och jag tänkte tillbaks när jag var i Brighton och Portslade för några år sedan
 
Såg dom skimmrande kullarna Seven Sisters Country park framför mej, hur havet slog in mot stranden.
The lines inne Brighton, folkigt, härligt och där kan jag ströva i timmar.
Min rara värdinna Patricia
Dricka afternoon the , med scones och clotted cream
Piren som ser ut sådär som man sett i film
Devils dyke, där man såg miltals och hur många flög och svepte som stora fåglar i sitt hängflygande
Skolan i Loxsdale
Och den kungliga Royal paviljongen som jag aldrig gick in i, hur jag nu kunde missa det?
 
 
 Ringde efter några dagars funderingar till rara Patricia, som ville att jag skulle komma bo hos henne privat.
& tiden som jag inte umgås med henne, så ska jag gå återvändarkursen.

En så glad känsla inombords och håller mina tummar hårt för att allt ska gå bra.
 
 
 
 
Må så gott mina vänner!
 
Kameran är med och datorn....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Gör nu allt som du missade förut och njuuuuut av livet när det är som allra bäst, kram finaste du....

2 bia:

Vad är en återvändarkurs ??
Hoppas vistelsen blir trevlig ;)
Kram bia

3 BP:

Vad en återvändarkurs är vet jag inte heller, men "walking Memory Lane" skulle maken säga att du gör. Njut!

4 Maud/Basilica:

Låter underbart. Lycka till.

5 Anneli - A'la Foto:

Vilken otroligt vacker nyckel! Fin bild! :)

Svar: Tack Anneli. Det är dotterns nyckel till ett skåp. Lånade den till bilden.
Lissen

Kommentera här: