Pojken vid muren och alla blommande träd

 
 
Pojken vid muren i fartfylld färd.
Och jag står på håll och ser hans energiska glädje
Hans föräldrar kom strax efter ropande, stanna stanna ha inte så bråttom.
 
Men hur kan man låta bli när man är liten knatte och känner fartvind och äventyret kanske är bakom hörnet?
Sådär som barn är, allt eller inget och det dom gör är till 100%.
Då gäller det att hänga med som förälder och lotsa på rätt väg, så gott det går.
 
& jag fortsatte att titta och fröjdades över trädens fantastiska blommning en liten stund, innan jag gick iväg.
  Tänkte inom mej att jag är fortfarande så där barnsligt förtjust att upptäcka vad som är bakom hörnet.
Den sidan av mej går aldrig över.
 
 
 
 
Önskar dej en härlig fredag!
 

Kommentarer:

1 bia:

Vilken fin bild !!!
Kanske ses vi till veckan då ?.....ha en fin helg och mors dag (vi åker då till H-sand)...
Kram bia

2 BP:

Älskar bilden! Å vet du varför!? Jo, killens röda jacka är en helt underbar konstrast till allt runt omkring. En av dina bästa bilder om jag får säga så!

3 Lena:

Hej!
Vad roligt! Jag ramlade över din bild på grund av att min bok som heter "Pojken vid muren" släpptes i söndags (28/5). 😊
Önskar dig en fin sommar!
Lena

Kommentera här: