Allt det gröna ....

 
 
Allt det gröna där på väggen och jag mina steg stannar till för det vackra
Höjer blicken och går lite närmare.
 
Och om att gå runt med min kamera, för mej är det meditativt att se dom små detljerna.
Fånga dom där ögonblicken av vackerhet som jag ofta skriver om.
Dom som det inte egentligen behövs några ord till, men som gör gott för själen
 
En kontrast till omvärldens rapporteringar från alla håll i världen och här i vår egen vardagsverklighet.
Där man ser våld mot människor och ondska.
Och kanske ord som sägs som sårar.
 
 
Jag hukar mej ibland, men blunda det kan jag inte och blir så upprörd
Och önskar mer omtanke för varandra
 
 
 
Ha en fin dag!
 
Ps Vill du följa mej på instagram så heter jag lissento där också. Man behöver inte ha ett eget konto för att följa Ds
 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Vacker komposition, befriande lugn, vilket behövs i nutiden...Kram

2 bia:

Fin bild !...jaa tänk att snart är sommaren slut, har reda fått höst känsla även om det är lite varmt emellanåt, som idag tex. Men här är det nu full fart mot Mallorca resan på lördag !! Ska bli så kul, vi har 20 meter till stranden och har en två rums lägenhet, och det var 16 år sedan vi var där sist !! Sen kommer vardagen igen...
Kram....vi ses kanske i september då ?
fast jag vill nog "landa" lite innan jag öppnar loppisen ;))

3 Lillgarden:

Världen är allt en märklig plats just nu.
Man ser sina barn och fylls av kärlek och sen ser man på världen och vad som händer varje dag... det sliter i hjärta och själ!

Hoppas du haft en bra dag!

SV: Ja nej det dygnet var hemskt rent ut sagt. Nu börjar vi komma ikapp med sömnen men det sitter långt inne minsann.
Så glad vi träffade så bra personal man är alltid rädd att inte bli tagen på allvar...

Ja simskolan var en hitt dom pratar redan om nästa gång! Så skönt så!

4 BP:

Fortfarande lika grönt och somrigt hos dig som hos mig. Få gula löv. Hoppas det förblir grönt ett bra tag till:-)

Kommentera här: