Du har så mycket pryttlar, sade ett barnbarn

 
 
Jag har flera lediga dagar efter mina jobbarnätter.
Trivs här hemma och har alltid något att göra..
Betar just nu av en lista med saker som skrivits upp. 
Blir så lättad när jag får sådant gjort.
Är dessutom en expert på att ha långa frukostar, då jag unnar mej att låta det ta lång tid.
 
Har också haft barnbarn här som sovit över här och snögubbebygge och skridksoåkning har genomförts på dagen.
 
Log väldigt länge när en av dom tittade på mina hyllor och sade: Mormor du har så mycket pryttlar!
 
Tycker mest att det är trivsamt och många minnen finns där på hylllorna.
Och ibland byts saker och ting ut.
Det är så bra med saker från loppis, mina skatter för ett tag. sedan kan det få bli någon annans.
 
Men för mycket pryttlar, det kan jag väl inte tro att jag har "ler".
 
 

Kommentarer:

1 Lillgarden:

Är det inte ngt som ingår i mormor paketet att det ska vara massa pryttlar och saker överallt att titta på och fråga om? :)

Ha en fin dag!

2 BP:

Barn är härliga - så ärliga och rak på sak om man säger så. Sedan är det ju du som lever och trivs med alla pryttlar:-)

Kommentera här: