Loppisfat och trädgårdsfunderingar.

 
 
Övernattat i kolonistugan två nätter, mellan arbetspassen.
 
Har hunnit gräva och förlänga en blomsterrabatt, med växter som jag köpte på trädgårdsresan.
Vill att rabatten ska få en mer rund form eftersom min tomt är så avlång.
Samtidigt så vill jag hemskt gärna att trädgården ska vara lättskött.
Den ekvationen kanske är omöjlig?

Nu är det bara att vänta och se hur det kommer att bli.
Lite sol och värme skulle göra susen, hoppas jag.
 
På resan köpte jag ett loppisfat i en trädgård, den får stå under en växt på altanen.
Lite stort men ändå fint tycker jag.
 
Ha en bra dag!

Kommentarer:

1 Anonym:

Du lyckas ❤

2 Mikaela:

Åh jag skulle så gärna vilja ha en kolonistuga :D

3 Siri:

Fantastiskt fin bild, älskar fatet!

4 Anna - Fotograf & Rovfågeltränare:

Ekvationen kan bli svår, men inte omöjlig! :D
Jättefint fat!

5 Shaniiia:

jag är en ny bloggare skulle ni kunna kolla på min blogg, ge gärna tips.
http://shaniiia.blogg.se

6 EVELINA:

Rund form låter bra, tror det viktigaste om du vill ha den lättskött är att minska på mellanrummen mellan mellanrummen så att säga :) Alltså se till så att allt går ihop, om du t.ex. har gräsmatta så var noga med att lämna rum för att allt gräs går att klippa i ett, och ha inte små tomrum mellan mindre rabatter utan gör hellre en enda stor rundad rabatt.
Hoppas du förstår vad jag menar, inte särskilt tydligt beskrivet, haha :)

7 Shaniiia:

jag är en ny bloggare skulle ni kunna kolla på min blogg, ge gärna tips.
http://shaniiia.blogg.se

8 Jenni Lenita:

Det var då ett vackert fat och riktigt vackert planta 😍 Ha en underbar dag.

9 Mirre Sweetwords:

Oh vilket fint fat

10 Hanna Karlsson:

Vilket fint fat!

11 Linnea:

fint fat :)

12 oddeco en hållbar blogg:

Otroligt vacker bild, loppisfat är livsfarligt och kan köpas i mängder om man är en samlare som mig! :)

13 Lillgarden:

Låter som en rolig utmaning. Satsa på växter i mitten som är så pass stora/tackande att det inte blir ngt ogräs där så tror jag du lyckas...

Kommentera här: