Sommarvädret

 
 
Lite hoppades jag nog på sol och värme igår när goa vänner kom på besök.
Men regnrusk och vindbyar gjorde att planerna fick ändras.och vi fick sitta inomhus.
 
Men en varm brasa i kaminen och ett bord som lyftes fram i min lilla stuga gjorde det hela mysigt ändå.
Passade med en varm soppa till lunch och vi satt där i timmar och pratade om allt.
En guldstund denna kalla sommardag som gjorde mej varm inombords
 
I blomrabatterna märks det inte så mycket att solen saknas, blommar för fullt.
 
 
Och vackert blir det med regndroppar i daggkåpan.
 
Ha en fin dag, nu ska jag strax fara till jobbet.
 

Kommentarer:

1 Lillgarden:

Älskar daggkåpor!
Har en planta jag varje år delar och sprider ut i trädgården!
Vad heter blomman på bilden? Den lila/rosa/vita? Jättesöt!

2 Karin:

Vad fint! Jag har likadana skålar :)

Kommentera här: