Efter regnig natt i kolonin

 
 
När jag kommer upp till kolonin efter regnig dag så möts jag av  regnfyllda blommor.
Tulpanerna blommor på sista versen och kanske är som vackrast nu.
 
 
 
Och se på den här lilla ljuvliga skönheten.
Kan det vara Backsippa?
Tog bilder även när kvällen kom och då var ljuset ett annat och solen sken varmt.
 
Det var inte många minuter jag satt still på söndagen, målade i timmar och nu är alla planteringslådor fräschare.
En snäll vän kom också och lagade rampen runt om, tacksam för det.
Lite fler blommor planterades och nu har krukorna tagit slut.
Får kanske ta en sväng till loppis efter jobbet, har några fler blommor här hemma.
 
Ha en fin start på veckan!

Kommentarer:

1 bia:

Så fina tulpaner du har kring kolonistugan, gillar den där kronliknande sorten ;). Loppis ja, funderar på att öppna min loppis idag...har såå mycket grejer även lite möbler, men vet inte om det lönar sig att ta ut allt, brukar inte vara så många som tittar in. Men att öppna på "må få" idag och bara "slänga" ut lite lätt på gräsmattan, hihi...kanske jag gör. Funderar på kvällsöppet? vad tror du om det ?...på dagarna jobbar ju folk mest ;). Vi får se !
Det blir hur som helst inte mycket öppet nu i sommar...kanske mer till sensommaren.
Ha det !

2 bia:

Loppisen öppen idag tills sen eftermiddag, typ 19.30 !
Kika in om du har tid ;))...har lite krukor,men inte så stora för tillfället.

Kommentera här: