Tak över huvudet, medan regnet föll

 
 
En regnskur som började lite lätt förvandlades till en rejäl skur.
Vi trampade på våra cyklar och ställde oss först under ett träd.
Men förflyttade oss under ett taksprång.
Där passade vi på att kolla på kartan för att hitta rätt på vår fortsatta färd
 
 
Nog regnade det en rejäl skur.
Jag fick sprinta till tjejerna....... och trästayn..... för att rädda min kamera.
 
 
Det kom en man från huset och nu fick vi hjälp med hur vi skulle cykla och lite berättelser om trakten.
Ett sådant där oväntat trevligt möte.
Tack vare regnet, om man nu vill se någon fördel med det?
Så är det ju att vädret kan man ju inte styra så det gäller att göra det bästa av situationen.
 
 
En speciell man, som blev nyfiken på oss.
 
Och regnskuren gick över och vi cyklade vidare .......
 
 

Kommentarer:

1 bia:

Roligt med cykelsemester ;))...det gjorde ni bra ;)
Men inte kul att cykla i regn !...antar att du är hemma nu. Men oj vilket skitväder vi har just nu...hoppas på bättre snart ;). Det var huuur länge sen som helst sen jag jag hörde något från dej på bloggen (min)...är du aldrig inne på andra bloggar nu ?...jaa du det har förändrats mycket de sista åren vad det gäller bloggar. Verkar inte vara särskilt poppis längre...tycker inte det är roligt att skriva om man nästan inte har några läsare !!...men man är ju olika ;))...många har slutat att blogga andra har tagit låång paus...så är det !
Hoppas du har det bra efter cykelsemestern nu...ha det gott !
Vi synes kanske framöver ;))

Kommentera här: