I väntan på allt det gröna ~ Slow gardening

 
 
Blev överraskad med en trädgårdsbok av en snäll vän som vet att jag längtar till kolonisäsongen.
Och även vet att mina kunskaper behöver bättras på.
En riktigt intressant bok : Slow gardening av Alys Fowler
Mitt odlande och trädgårdspyssel gör jag med feelgoodkänsla.
Kommer inte att ha någon perfekt trädgård och ha svårt att komma ihåg alla blomnamn
 
Men jag trivs ändå, med att se hur det börjar gro och växa upp.
Längtar efter att se om tulpanerna jag satt ifjol kommer att prunka i vår.
 
Och fönsterbänkarna här hemma börjar fyllas med plant.
 
Hej våren, du är välkommen och nu kan all snö gärna försvinna

Kommentarer:

1 Lillgarden:

Är en härlig tid nu när man går och längtar och väntar och minsta lilla fina dag så är det ut i trädgården och grejja lite lite och fortsätta vänta, längta och hoppas.
Och under tiden fylla fönster med små sådder och annat!

Kommentera här: