Kvinnodagen ♥

 
 
Nu är den här.
Kvinnodagen
 
Plockar med mina saker och tänker att en sådan här dag, inte borde behövas.
Och det borde möjligtvis ha gått fortare med jämnlikhet, med löner och lika värde.
 
Men fasiken också.
Det har det inte gjort.
 
Tar ett djupt andetag och tänker att i det lilla så ska jag försöka.
Bidra till föränding, i mitt vardagsliv.
 
Ha en fin onsdag. Här snöar det för fullt!
 

 
 
 
 
 
• Kategori: StillebenTaggar: Foto., Inspiration, Kvinnodagen, Loppis, Tulpaner, Viktigt, Vintage; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Lillgarden:

Blev nästan lite arg när jag läste i tidningen och "dåtidens" kämpar som kämpade för tex kvinnlig rösträtt och sen tänkte man på hur det ser ut nu!?
När BB läggs ner, kvinnosjukvård sparas bort...
Känns nästan som ett svek mot dom modiga kvinnor för för stred och kämpade!
Men känner även en tilltro till att det kommer vända, snart så! Snart så ska inte sådana här dagar behövas! Men det är lång väg kvar!

2 BP:

Vilken otroligt vackert arrangerad bild - en av dina absolut bästa tycker jag.

Kommentera här: