Tro mig, jag har vårkänsla

 
 
Tro mej, jag har vårkänslor trots all snö i kolonistugan.
Trädgården är fortfarande gömd under all snö, men jag ser att snötäcket har sjunkit
Och vädret har varit magiskt i en vecka med all sol
 
 
 Igår satt jag på verandan i bara t-shirt efter jobbet.
Läste,  Elena Ferrantes bok. min fantastiska väninna.
Det var lungt och stilla och solen värmde gott

 
Det kommer nog att ta ett tag innan all snö har tinat.
Undrar om dom som har haft stugorna i kolonområdet har varit med om liknande vintrar?
 
Söndaghälsning till dig, nu är det jobbdags för mig.
Tur jag har det jobb jag har och kan vara mycket utomhus
 

Kommentarer:

1 Ake:

Vårkänslor så trevligt! Ja snön har varit tuff denna vinter... Men härlig känsla av att kunna sitta på verandan i bara t-shirten :) Jag var till Svartvik idag och fotade på de gamla tågvagnarna, tur jag med snöskorna...

Kommentera här: