En vecka kvar till jul

 
 
Det går fort nu och tiden till jul känns plötsligt väldigt kort. Och jag borde ha gjort en massa saker i helgen, men det är som jag behöver pausdagar för att fylla på energi. Till veckan har jag lovat mig själv att hinna massor av saker som bör göras innan jul.
Men vet inte om man kan kalla det som en julklapp till mig själv, men både biobesök, tunnbrödsbakning och att hämta tre goa barnbarn är redan inbokade. Guldkanter i tillvaron känns viktigt året runt. Några julklappar ska köpas på onsdagskväll, med tips från döttrarna. Köttbullar och Janssons gör jag nästa helg .
 
Hur gör du för att inte fyllas alltför mycket av julstress?
Önskar dig en lugn måndag.
 
 

Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

Åh, tycker sånt där "riktigt"/hembakt tunnbröd är så otroligt gott! Svärmor min brukar alltid baka det inför jul :)

Kommentera här: