Min kolonistugan i januari

 
 
Så här såg det ut vid min kolonistuga när jag kom upp den femte januari, sedan dess har mer snö fallit.
Nu börjar jag längta efter att sitta på altanen i solskenet med en bok och lite kaffe.
Ibland brukar jag höra en granne på avstånd, som bruka komma på sin cykel och "tjoha" ett lyckorop när hon kommer efter jobbet. Minnet får mig att le och jag hoppas på mer glädjerop till sommaren..
Små funderingar börjar komma om vad ska jag så för plant i år? Lyckades väldigt bra med grönkå och mangold ifjol, så det tror jag att jag provar igen. Men något nytt måste också prövas.
Det känns så gott att ha kolonilivet att längta till
 
 
Den övre vägen ut ovanför kolonin.
Allt är vintervitt och man fick kämpa lite för att ta sig till stugan.
Det var det värt.
 
Ha en skön söndag!

Kommentarer:

1 Lars:

Men snälla du en sån jäkla massa snö och mer är på väg snöstorm hörde jag. Var rädd om dig. Visst är det vackert men nån måtta får det vara. Snowrunner Lars

Kommentera här: