Det började med en sten

 
Bakom min stuga växer allt lite vilt och där är skogen. Men också en grusgång till min entre från ovansidan.
På den där grusgången ligger två stora stenbumlingar. Som jag inte vill ha där.
Nu i veckan i typ 30 graders värme, pratade jag med min granne om det och vi satt i gång.
Ett spett, hävstångstekniken och två fokuserade kvinnor som hade gett sig den på att flytta en sten.
( Den andra stenen får jag nog stå ut med, alldeles för stor för att rubba.)
 
 
Vi lyckades.
Det ser inte mycket ut för världen och jag kommer inte att få något trädgårdspris.
Men jag ska försöka plantera perenner och göra vad jag kan för att det ska se finare ut, i ett hörn vid ingången
Nöjd bara av att få bort en tung stenbumling
 
Förhoppningsvis kan jag visa en bild på den lilla rabatten framöver.
 
Ha en skön dag!

Kommentera här: