Det var vårdagjämningen igår

 
 
Vårdagjämning igår, det missade jag helt.
Men takdropp har börjat och vårsol.
I lördags när jag skottade snö från verandataket, så fick jag efter en stund se att barnen plockade upp snöklumparna och byggde ett snöklumpsträd. Kunde inte låta bli att le åt deras kreativitet
 
 
En oförglömlig vinter med mycket snö.
Men imorgon ska trappen där på högra sidan under snön grävas fram.
Kaffe och smörgås ska ätas efter lite kämpande snöskottning.
Vårkänslan ska grävas fram.
Ser ni snöklumpsträdet? 🙂
 
Önskar dig en skön onsdag!
 
Ps Under verandataket sätts en extra träpåle för att staga upp verandataket, när stugan stängs igen på hösten. Något jag fick lära mig av den förra stugägaren. Den här vintern var det extra viktigt. Hoppas på att snart få ta bort den och då känns det som vårsäsongen definitivt är här Ds

Kommentera här: