Louise Boije

 
 
Ibland är det slumpen som gör att man hittar en bra bok. När jag för ett tag sedan var på stadsbibloteket, så stod Loise Boijes bok, Blodboka på en hylla vid entren. Jag har aldrig läst någon av hennes böcker, men känt till henne som författare.  Tänkte att jag ger boken en chans.
 
Och jag blev genast fast, en spännande thriller, som jag inte kunde släppa. I boken blandas en fiktiv historia om Sara 25 och hennes familj. Samtidigt varvas historien med urdrag ur politiska skandaler i svensk modern tid. ( Låter kanske inte spännande men det ger historien en extra twist) Ibland är handlinge omkring Sara på gränsen till overklig. Men redan innan jag hade läst klart den första boken så hade jag beställt, del två, för att att kunna läsa fortsättningen. Då förstår ni vad spännande boken är.
 
Det finns en tredje del. Den ser jag verkligen fram emot att läsa.
 
Ha en bra tisdag!

Kommentera här: