Vinter i båthamnen

 
 
Båtar i hamnen i vintervila. Frusen is och allt är stilla. Kan tänka mig att båtägarna redan nu gör planer för sommarens äventyr och färder längs kusten.
 
 
Det finns så många fina platser där man bor. Som man borde besöka lite oftare, det gäller bara att komma sig för. Den här gången hade jag tur att kompisar föreslog att ta vår promenad här. Kanske det därför känns som man (jag), ser platsen med nya ögon Just den här dagen kändes det vintrigt och så fint med himlens skiftningar. Framåt våren vill jag gå en promenad längs Fagervikstranden igen. Men då får gärna våren spira.
 
Önskar dig en skön fredag!
 

Kommentarer:

1 Åke:

En vacker plats där mina rötter härstammar ifrån som du vet... min farmor föddes i dom krokarna och du minns att jag jobbat 24 år där ute på holmen. Båtklubben har jag varit medlem i sedan 1972. Så båtklubbhuset har jag varit med och byggt som bryggor... Kyrkan var ett spruthus som min farmor sa. Vet inte vilket år det blev kyrka. Här finns en intresseförening också som jag tillhör såklart. Jag glömde visa dig den då vi var där...

Kommentera här: