Vandrade till Fågelbergsstugan, midsommarafton

 
 
Har nästan blivit en tradition att vandra till Fågelbergsstugan, tredje året i rad jag tar en tur upp dit på midsommarafton från min kolonistuga. Träffade på ett par som liksom mig hade med ryggsäck med kaffe och smörgås och som också hade samma årliga tradition.
 
 
Men innan jag kom till stugan så passerade jag den här backen, som är lite brant. Men man går i den takt som man vill och orkar. Molnen fascinerade mig.
 
 
Skylten till Fågelberget visade lite snett neråt. Men jag hittade vägen upp.
 
 
Molnen fortsatte att fascinera mig.
 
 
Små söta skogsblommor ( gogglade och hittade namnet = Hönsbär)
 
 
Sista backen innan stugan och dags för kaffet, innan jag skulle gå en  annan väg tillbaka till kolonistugan. Om någon undrar, så nej jag kände inte mej ensam att gå där i skogen. Fridfullt och skönt att varva ner efter dagar med fullt upp.

Ha en lugn start på veckan!

Kommentera här: