Stunder när man sjunker in i en bok

 
 
Man ändrar sitt sätt att läsa efter säsong, från sommaren till hösten.  Nu sitter jag gärna i ett hörn i soffan med en filt över benen. Ofta också med en kopp kaffe och något gott att äta i min närhet. Säsongen för att tända ljus har också börjat och det höjer mysighetsfaktorn så otroligt. Vad kan passa bättre än att försjunka i en bra bok när man har tid och kanske gått och längtat efter börja läsa någon speciell bok. Köpte flera pocketböcker i helgen vid ett besök på loppis. Så nu har jag läsning för ett tag, men lånar ofta ifrån bibloteket också. En väldigt bra förmån vi alla har.
 
Önskar dig en fin höstdag. Det var frostigt ute när jag nyss körde hem ifrån jobbet och en dimma låg insvept över staden. Vackert!  Nu ska jag sova och vila mina trötta ögon
 

Kommentarer:

1 Emma:

Precis så är det! Olika årstider ger olika läsning. Sommaren är ytlig läsning för mig, en välanvänd pocketbok som krullar sig i kanterna av fukt. Vintern är tunga, inbundna böcker under yllefilten med en tekopp. Ibland tror jag att vi läsare är samma släkte. Du har skrivit ett trevligt inlägg med hög igenkänning!

Kommentera här: