Sköldpaddsört och min trädgård igår

 
 
Nästan mitten av september och i min blomsterrabatt så är det knoppar på Sköldpaddssörten.  Den har börjat blomma till min förtjusning ( märkligt namn förövrigt på en blomma).
 
 
Och jag går nära för att titta.
 
( Kuriosa: Den här blomman köpte jag på en rolig sommarutflykt med en kompis, då vi åkte in på olika loppisar mellan Sundsvall - Hudiksvall. Av en slump så körde vi in på en grusväg och hamnade på både ett loppis och en stor trädgård med växtförsäljning. Tänker alltid på den utflykten när Sköldpaddsörten blommar).
 
 
En kolonigranne pratade om att temperaturen till veckan,  skulle bara bli några plus under natten, så jag hoppas blommorna klarar sig ett litet tag till från att vissna
 
Ha en skön söndag. Jag ska vandra till Hovbergsstugan, blir härligt med en skogspromenad och såklart att jag ska fika där

Kommentera här: