En ledig dag som fylldes med mer än jag trodde

 
 
Efter flera dagar som var fyllda med både jobb och inplanerade möten, tvättstuga och fixande. Så tänkte jag mig en tisdag som helt oplanerad och att jag måste läsa så mycket jag hinner i boken med nästan 600 sidor till bokklubben nästa måndag. Hann dom första 100 sidorna, sedan kändes ett träningspass som en nödvändighet och så var det det där med mitt körkort som måste förnyas. En tur till fotoaffär i stan och bli fotad, blev helt okey och passade på att göra några ärenden. Sedan var det dags att fara till Trädgårdsföreningens årsmöte.  Intressant föreläsning med föredrag av Mats Andersson, Fågelviks Trädgård. Sättet han berättade på om sorter som tagit ifrån Alaska och andra områden med kyligt klimat fascinerade mig, tänka att det är möjligt att odla ätbart på dom breddgaraderna. Det handlade om om nya och härdiga frukter för vårt nordliga klimat. Alltså, plötsligt blev jag intresserad att köpa både äpple och päronträd, blåbärstry och en vindruva som heter Somerset osv.. Tur att jag inte kunde handla just då utan istället kunde fika gott med härliga trädgårdsvänner. Men möjligt blir det senare i år, då han kommer till Trädgårdsmarknad på Norra berget, samt resa med föreningen till Fågelviks trädgård mot höstkanten.

Önskar dig en fin onsdag och tulpanerna på bilden, köptes en annan dag för att njutas av här hemma!

Kommentarer:

1 ajlimullersandvik.blogg.se:

Vad skönt att du blev okej på ditt körkort, jag blev jättefin på mitt med det är tamejfan första gången!

Kommentera här: