Salteriet i Junibosand och Svartvik

 
 
Har hört och läst så mycket om Salteriet, en restaurang i Junibosand, utanför Sundsvall. Och jag måste säg att det överträffade förväntningarnar. Maten var i toppklass och miljön gav den där sommarkänslan som man spar som ett minne under gråvädersdagar. Små lätta moln över båthusen och blankt vatten. Det kunde inte bli bättre.
 
 
Vårt lilla äventyr fortsatte med att åka till Svartviks cafe och där myste vi i solen, med var sin kaffekopp i vår hand och lite gott därtill.
 
 
Jag hann gå in på ett loppis som låg i anslutning till cafeet, 20 minuter innan stängning. Kom ut med 3 blomfat och en snirklig kruka som jag inte visste att jag ville ha 7 minuter senare. Sedan var det dags för en påtår kaffe och vi skrattade och tittade på mina fynd.

Ha en fin dag!

Kommentera här: