En solig lördag i kolonistugan

 
 
 Hej, hur har ni det? Jag är så tacksam för att våren är på ingång. Idag blev det ett besök i kolonistugan.  Mycket av snön är på väg att försvinna längst upp vid stugan.  Gissa vem som gick sakta med "näsan" ner i rabatterna? Det var väl inte så svårt att gissa? När jag tittade riktigt noga så syntes små knoppar som är på väg upp. Precis sådana våraningar som behövs och i slänten hittade jag några pyttiga krokusar.
 
 
Kändes efterlängtat och mysigt att sitta i lä och läsa en bok. Lyssnade lite på radion, men stängde av efter en stund. Behövde vila ifrån alla uppdateringar av pandemin och känna solen på min kind. Hur gör du för att få balans?
 
 
Första grillningen för säsongen
 
 
Korv med hetta, lite olika sallader blev dagens enkla lunch.  Säsongen är inledd på bästa sätt.
 
Ha en skön lördagskväll, för mig väntar nattjobb.

Kommentera här: