Häggströms blommor

 
 
Lite som att gå i en godisbutik, känns det för mig att gå i en handelsträdgård den här tiden på året. Direkt efter jobbet igår, for jag till Häggströms blommor för att handla lite grönsaksplant, kryddor och blommor. Jag hade en plan vad jag skulle köpa. Den planen höll inte fullt ut, roligt att inspireras och göra några spontanköp. I lådan finns min "inköpsskörd".
 
 
Blommor i långa rader. Så mycket som frestade. Utanför växthuset fanns grönsaker som man fick hjälp att paketera.
 
Eftermiddagen och halva kvällen tillbringades i koloniträdgården för plantering i pallkragar och i krukor. Dessutom har jag börjat frakta upp en del växter som fyllt mina fönster. Får fortsätta med det under veckan och vi har haft fantastiskt väder här i Sundsvall och nu känns det verkligen att trädgårdslivet har satt igång.
 
Önskar dig en solig onsdag!

Kommentera här: