Adventsstämningen, är på väg i det här hemmet

 
 
Lite svagt, knappt förnimbart är den första hyacinten på väg att få färg. Men jag gillar också när dom är i knopp. Apelsinskivorna som varit i ugnen i 70 grder i 2 1/2 har snart torkat.  Några sitter redan på en grankrans som jag gjorde i helgen. Det gäller att pyssla och skapa när man har inspiration. Får se vad jag hittar på mer.
 
Det kändes igår som jag lever i en väldigt trygg värld, när jag såg på nyheterna på tv. När flickor i Afganistan säljs för att familjen ska kunna överleva, hunger och nöd. Den outsägliga förtvivlan, det måste vara.
 
Från sådant kan man inte skydda hjärtat, med vetskapen om hur olika våra öden är. Det enda jag kan göra är att skänka pengar till någon organisation t.ex Läkarare utan gränser och Rädda barnen
 
Önskar dig en fin dag.

Kommentera här: