Blommande höstfärger och tänkaren

 
 
Dagarna går och det var bara cirka en vecka sedan vi vandrade runt i den här underbara färgprakten bland blommor och träd i Waldemarsudde.  Efter det, har dagarna blandas med alltifrån en tur till skogen då vi hittade massor av trattkantareller, på ett nytt ställe. Svampen ligger nu på tork, men attans vilken tid det tar att rensa. Sett på ett barnbarn som spelat innebandy och gosat med barnbarn. Kaffe med påtår hos mina föräldrar och tårta.  Läst ut bok. Äntligen sett teaterföreställningen som jag och några vänner köpte biljetter till för två år sedan.  Och så har skärpt till mig och äntligen putsat alla fönstren i lägenheten och förarbetet tar ju sin tid. Tänk att man kan gå och gruva sig så länge, känner mig så nöjd att det är gjort, nu dröjer det minst ett halvår till nästa gång. Försöker att träna regelbundet och mår gott av det. Dagarna går och jag känner mig tacksam för nuet. Klyschigt, javisst, så tänkte jag inte om livet när jag var ung.
 
 
Tänkaren, tror jag är namnet på statyn.
 
Och visst är det viktigt att vara eftertänksam, men med en blandning av att ta saker som dom kommer och tro att det ska gå bra.
 
Ha en mjuk och fin tisdag 🍁.

Kommentera här: