En stund i kolonin och att fortfarande kunna skörda.

 
 
Har klippt ner humlen som jag har i en stor kruka vid boden och en del pelargoner har flyttat hem. Och mycket annat har rensats bort och hamnat i komposten. Men blommor som blommar får fortsätta att lysa upp trädgården. Som bland annat några Ringblommor fortfarande gör.  Ser ni den lilla mörka frökapseln på bilden, där till höger? Där finns en vissnad Ringblomma, fylld med frön till nästa års blommning. Plockar med mig grönsaker och lite höst Astrar när jag åker hem. En påse till ena dottern och den andra till en kompis. Så roligt att dela med sig. 
 
Med önskan om en fin torsdag för dig 🧡🍁🍁
 
Nu ska jag äta frukost och på min fil tar jag en klick Svartvinbärssylt med bär ifrån koloniträdgården och på bordet står höst-Astrar ifrån samma plats. Små glädjeämnen.

Kommentera här: