Ulf Lundell.........


Herr Lundell intar scenen, lite gammal och sliten,
men still going strong.
Känslan finns där (och nostalgin hos mej)



Tillsammans med bandet, så är det samspelet och symmetrin, som ger den musikalsika känslan.
Det visade Janne Bark och Lundell!



På väg hem från Urkult, ringde kompis som hade fått gratisbiljetter till konserten på Norrporten Arena med Lundell och Takida. Sådan tur är det sällan jag har, så jag tackade genast ja. Tack, snälla Harriet!

Hemma 17.30, en snabb dusch och sedan tog jag cykeln till stan.
Ännu en sommarkväll i musikens tecken. Behöver jag säga att jag myste (fast jag är fortfarande trött)

FOTOTRISS, visas symmetri

Kommentarer:

1 Ma.links:

Snygga bilder!

Jag såg Takida tidigare i sommar... jävlar va bra dom är live :D

2 Anna ..tassar in:

Ja men du..Lundell..han må vara lite egen om man säger..men han kan..och hans musik är verkligen sådan att man blir lycklig..min favorit är "När jag kysser havet" ska jag sjunga lite :)



I ett hus här strax breve

bor en man som just fylt trettitre

Han har fru och barn

och han påtar i sin trädgård

Han kör omkring i en Chevrolet

Jag vet inte vad han jobbar med

Men han säger att han börja från noll

en gång på en brädgård



Ha ha hör du mig..



Lissen så roligt med musik både här o där.. och du symmetrin är självklar..

3 Erik "Semlan":

Fina foton på herr Lundell. Speciellt sista visar upp en tydlig symmetri mellan de gamla gitarristerna. Läckert!

4 Beate:

Japp, Ulf Lundell är kult och han är fortfarande duktig. Killen har helt enkelt - det:-)

5 Maria:

Underbara bilder på den lika underbara Lundell!

Blir inte så lite avis på dig som sett honom spela i sommar :) Nu har jag visserligen sett honom så många gånger så jag tappat räkningen... Får gå och sätta på en cd med honom nu :))

Ha de gott!

/Maria

6 Gärdsmygen:

En annorlunda tolkning med mycket bra bilder!

7 Johanna (en liten paus):

Är lite svag för Herr Lundells musik =) Fina foton - fina färger ;o)

Kramar Johanna

8 lilalili:

verkligen sköna bilder på Uffe...Den sista på honom o Janne Bark gillar jag nog mest..

9 Photos by Storm:

Vilka bra bilder du fick. Mycket nostalgi som sagt. Jag såg honom i Borgholms slottsruin 15 juli 1985 (jag minns eftersom mellansonen födde några dagar senare) men då var han (Ulf alltså) i ett bedrövligt skick. Han fick stötta sig mot mickstativet hela konserten. Ändå ett härligt minne/Lis

10 Morten Pedersen:

Flott med live konserter.

11 jenny Ölmebo:

Japp det är jag på bilden :)

ja jag själv lite glatt överraskad hur bra han tog bilderna :)



Vilka bra bilder du fick på ulf :)

12 Ma.links:

Sv: Det var riktiga blixtar jag fotade, inte kamerans blixt ;)



Va roligt att du också gillade Takida! :D

13 Lena Rollmar Kårén:

Hejsan! Tack för din kommentar. Det slår mig att vi är lika gamla och jag har mitt ursprung i Sundsvall/Timrå. Flyttade därifrån 1991 till Dalarna. Har vi träffats?



Det står lite mer om mig och mitt liv : www.rollmar.blogg.se

14 foto CHIP - Birgitta:

Först trodde jag du lagt in musikautomatens länk men sedan ser jag att det är rätt länk och visst finns det symmetri i bilderna :)

15 Pialotta:

Absolut .. jag gillar Lundell verkligen alltid gjort.. visst är han en äldre man nu och jag tror han har verkliga bekymmer med sin ålder.. uttalat sig om det någon gång på TV. Janne Bark bor i min stad nu sedan några år.. ett par hundra meter från där jag bor. De två är och har alltid varit parhästar.. Förstår du var lycklig:)

Ha de,, gott lilla du.

16 Bildgatan-Avsändare Margareta:

Ulf Lundell - det är nostalgi-kult och även NU för han levererar det som jag gillar.

17 Basilica:

Vilken tur du har, själv har jag inte varit i stan i helgen och sörjer över det för det känns som jag missat en massa bra artister.

18 veronica-ifokus:

Mycket fina bilder du fångat. Konsertfoto är inte alltid det lättaste ;)

19 Lena Rollmar Kårén:

Hej igen!



Rollmar är ett släktnamn och vi var sju syskon varför det finns några stycken. Jag har två bröder kvar i Sundsvall med sina familjer. Det finns en Tina Rollmar bl.a.



20 lilalili:

jag är glad o va i bloggosfären lite då o då och jag är väldigt glad över din kommentar. Allt är under kontroll här och jag packar inför en resa till Sthlm i morgon! Kramis så hörs vi!!

21 mimmi:

Han är bra :) ibland.. vissa låtar gillar jag med andra är inte i min smak ..men nu är jag nog mest åt Elvis hållet förstås :)

ha en fin kväll nu

kram :)

22 Carina:

En man som man diggat genom åren...det har visst gått många ser det ut som, hen ser verkligen sliten ut nu.

Men bilderna är suoer läcker..vad annat när du fotat :)



23 LEna Norgren:

HÄRLIGT!!!!!

24 Kerstin:

Åh, Lissen, jag blir allt lite avundsjuk. Jag skulle gärna höra Lundell live igen. Det var nog tre år sen sist.

Kanonfina bilder på den gamle slitvargen.

Visst är det härligt med sommaren och all musik man får ta del av.

Ha en fin måndag.

Kram

25 @Receptomaten:

Helt enkelt suveränt trissat! Annorlunda och helskönt som man blir glad!



26 Mona Sweden:

Det är ganska länge sen jag hörde honom live och han har definitivt blivit äldre. Mitt favoritalbum är dubbel-LP:n "Längre inåt landet". Fina bilder på gamla rockveteraner.

27 Jah Hollis:

Det var en lite annorlunda tolkning av temat, men bilderna är fina. Senast jag såg herr Lundell i levande livet var på Malmöfestivalen för rätt många år sedan (känns det i alla fall som nu). Men kan Leonard Cohen dra fulla hus vid närmare 76 så ska väl Ulf Lundell kunna hänga med ett tag till:

http://jahhollis.blogspot.com/2010/08/leonard-cohen-har-mycket-att-ge-vid.html

28 elena cn:

Haha, vilken härlig första bild på Lundell! Det såg ut som om ögat skulle poppa ut:)

29 Marie F:

Hahahahah....vilka gubbar! Första var störtskön!

30 Helena [room and serve]:

Ja oj vad jag gillade Lundell och vilka fina bilder du fick här :)

31 Proforma:

Snygga bilder, framför allt färgerna!

Jag tillhör kanske minoriteten, har aldrig varit särskilt förtjust i Ulf Lundell. Kanske någon låt men det är också allt...

Kram

Kommentera här: