Vinterstämning på promenaden

 
 
Snön föll under promenaden efter jobbet och allt är pudrat av nysnön. Det var så lugnt och jag mötte knappt någon människa.
 
 
Snön hade lagt sig på granen sådär vintertjusigt.
 
 
Tja hade inte husen därborta i fjärran funnits så hade det inte varit mycket färg i den här bilden. Men det är väldigt fint med det stillsamma lugna.
 
Lite så känner jag också. Julklapparna är inslagna. Ett speciellt rim är fixat. Efterrätten är klar. Jag kan jobba lugnt idag. Ikväll ska Jannsons tilllagas, en av mina favoriter till jul.
 
Ha en lugn 23 december, godmorgon!

Kommentarer:

1 Åke:

Så lugnt och stilla det såg ut vid bondgården. Det kanske andas julfrid där? Har du provat skridskobanan då? Jag tänker göra det bara det lider... Önskar dig en God Jul!

Kommentera här: