Det regnade på natten ...............

 
 
Vi var några vänner som besökte en kompis stuga i idyllisk omgivning i Häggsjö, måndag till tisdag. Det var sedan länge bestämt att vi skulle cykla och träna inför sommarens årliga minisemester tillsammans. Efter första dagens cykling uppför och nerför backar i oväntat vackert väder. Fikapaus vid en sjö, där värdinnan överraskade oss med gott fika. Dagsutflykten gjordes på grusvägar. Ja, det är något alldeles extra med att cykla på grusvägar, den nostalgikänslan.
 
På natten sov vi gott, efter cirka 3 mils cykling och regnet smattrade så där mysigt på taket under natten. Vaknade sedan till en magisk morgon med dimglittrig omgivning och jag tassade tyst iväg med min kamera. Fåglarna hade redan vaknat och gjorde mig sällskap och kvittrade sådär lyriskt som dom gör på försommaren
 
 
Ser ni vattenpölarna som kommit under natten och där i lillstugan i hörnet sov jag och en kompis och i storstugan sov dom övriga.
 
 
Deras coola packmoped, man blev nästan sugen på att köra en sväng.
 
 
 Utsikten mot sjön och molnen svävade i skyn som en dans och förändrades snabbt.
Det hände mycket annat också, men det får jag berätta mer om sedan, kameran fylldes i vanlig ordning av magi och en berättelse om en fattigstuga och om värdinnans pappa som var en tusenkonstnär. 
 
Önskar dig en fin dag!

Kommentera här: