Utflykt till Wisley garden

 
 
Min engelska vän hade redan jag kom bokat en plats för mig också till Weisley garden. Hennes koloniområde hade hyrt en buss för att besöka trädgården och jag hade förmånen att följa med.
 
 
Så mycket vackert att se och vi visste att vi hade hela dagen på oss att ströva omkring och se allt det blommande. Att kunna gå där i lugn förvissning att vi skulle hinna se varje liten vrå av trädgården.
 
 
En inbjudande portal med massor av Allium på sidorna
 
 
Rhododendron stod i full blom och det fanns i alla storlekar och vi gick in på små stigar och där det blommade i varje hörn. Har fotat så många bilder och det kommer nog jag att visa långt in på hösten, om ni orkar..........
Vädet var till stor delar soligt och när solen var framme så värmde den gott. Men plötsliga vindar var inte nådiga, så för det mesta var jackan på och det kom några regnskurar. Där kom dagens väderrapport från Weisley garden.
 
Ha en fin söndag!

Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

Vackert!

Kommentera här: