Boktips: Silvervägen

 
 
Jag läste den sista sidan med saknad igår kväll, av boken  som Stina Jackson debuterat med. Om förtvivlade Lelle som kör tröstlösa sträckor med sin bil i Norrländsk landsbygd för att leta sin dotter. Tre år har gått sedan Lina försvann, men ännu kan inte Lelle ge upp och han vänder på varenda sten som går. Vi får följa människorna i bygden kring Glimmersträsk, speciellt Meja och hennes mamma som flyttar in i samhället.
 
Handlingen är spännande och oväntad, ju mer jag kommer in i historien. Länge kunde jag inte förstå att det var en kriminalroman jag läste, så annorlunda skriven.  Stämningen byggs upp allt mer, det är vemodigt och mot slutet får jag tårar i ögonen. Tyckte mycket om den välskrivna boken.
 
Så, har du inte redan läst boken, så kan det vara dags nu!

Kommentera här: