Kontraster ~ olika liv

 
 
På min cykelresa i Cuba, gjorde vi en kort paus i en by, för att vila lite efter en längre sträcka. Jag passade på att gå runt med min kamera, lite snabbt innan vi skulle cykla vidare. Jag undrar vad damen på bilden tänkte när hon såg oss turister som kom som ifrån en värld med överflöd. Lite så kändes det i mig.
Men vi som åkte på resan var också beredda på att människor i Cuba, levde ett enkelt liv, där det var brist på många varor.  I våra packningar fanns tvål, schampo, huvudvärkstabeltter, kläder, pennor osv, som skänktes. Om jag vetat det jag vet nu, så hade jag tagit med mig mer.  Det hade nog mina vänner på resan gjort också. Det kan vara svårt att förstå hur andra har det när man ser på tv eller läser i tidningar. Verkligheten blir mer påtaglig när man är på plats.

Hur hemskt flyktingar har det i tältläger kan jag bara förställa mig. Jag är nog chockad över en viss partiledares PR-jippo vid gränsen mellan Grekland och Turkiet. Där finns ingen empati.
 
 
En värdig vacker kvinna, som stod på trappen till sitt hem.

Önskar dig en fin dag!
 
 
• Kategori: ResorTaggar: Byggnad, Cuba, Foto, Människor, Reseinspiration; • Kommentarer (0)

Kommentera här: