Strandpromenaden i Brighton

 
 
 Så många härliga minnen ifrån strandpromenaden i Brighton jag har. I flera år har jag besökt den fina staden några veckor på våren, det är en tradition som jag inte vill vara utan.  Brighton i mitt hjärta.
Jag brukar bo en bit ifrån Brighton i Portslade, men på ett någorlunda kort cykelavstånd ( Iår vet jag inte om jag får tillgång till cykel och det blir ett nytt boende. mer om detta framöver). Tänk alla gånger jag cyklat där och oftast med motvind åt ett håll. Jag kommer ihåg det som igår, när jag såg damen på bänken som satt med jackan igenknäppt,  vind i håret och med fågeln som sällskap.
 
 
 
Två berömda byggnader i samma bild. Paviljongen som kallas The Bird Cage och den historiska nedbrunna West Pier som  syns i vattnet utanför strandpromenaden.

Kalendern visar den 12 mars och inatt kommer mer snö i Sundsvall.

Kommentera här: