Flamingon i altanhörnet

 
 
 Den 16 maj och dom enda blommorna som jag vågar ha ute på altanen är penseer. Tack och lov för dom i allafall. Hagel och lätt snöfall har kommit dom senaste dagarna. Får inte glömma att jag har sett solglimtar också, i rättvisans namn. Undrar när vinterjackan har gjort sitt för säsongen? Men man får göra sitt bästa för att hålla humöret uppe. Altanen har pyntats, med en en väldigt rosa kitchig Pelikan och lite annat
 
 
 
 Och den nästan rosa stenen från en utflykt till Åstön för en vecka sedan får också ligga där. Jag som säger att rosa inte är min favoritfärg. Man kan undra.

Nu ska jag snart sova efter nattpass. Sedan blir det en tur till kolonin, lite trädgårdsfix, kaffe och ett möte. Och så ska jag lyssna på vårfågalarna!

Önskar dig en trivsam lördag!

Kommentera här: