Odlingssäsongen närmar sig i koloniträdgården

 
 
Det gäller att ha balans när man är i koloniträdgården på våren. Det är lätt att bli ivrig och timmarna kan flyga iväg, när jag fixar i trädgården. Fast det kanske inte syns på bilden? Men mina två blomrabatter är rensade och jord har fyllts på. Dessutom har några nya blomplant köpts in och planterats, som vit Stormhatt, Aurikler och några andra som jag redan glömt namnet på. Det har krattats där marken varit någorlunda torr, diken har rensats. Fått hjälp att klippa ur vinbärsbuskar och hallonsnåret. Bakom huset har det blivit flytt av några växter, för att dölja tråkig slänt där mest jord syns.
 
Nu längtar jag efter att fylla krukor med blommor och odla i pallkragarna, när det blivit tillräckligt varmt. Men först vill jag skura altanen och flytta ut möbler och göra det lite trivsamt på altanerna.
 
 
Lite grann har det börjat blomma i rabatterna och massor av knopp av olika växter syns nu, tänkte jag när jag satt på altanen och drack kaffe igår. Pauser är väldigt viktiga också, med gott fika.
 
Och så gott jag somnade efter trädgårdsarbetet igår.
 
Önskar dig en trevlig dag!

Kommentera här: