Måndagskväll i kolonin

 
 
Åkte upp till kolonistugan igår, mot kvällningen. Det var alldeles lugnt och jag var nästan ensam i området. Jag plockade kvistar och bar bort. Krattade bort en massa löv och rensade lite i pallkragarna, sådant som inte blev gjort i höstas. Sedan satte jag mig på altanen i kvällssolen, drack kaffe, pratade i telefon med en vän och njöt av stundens stillhet.
 
Har börjat vänja mig att det ser annorlunda ut i området och att den omfamnade skogen bakom stugan är borta. Tänker att när det börjar grönska så kommer det kännas mer som vanligt. Dessutom ska det rensas mer i området bakom stugorna. Vi (mest min partner) har redan plockat bort en massa grenar. En förhoppning är att det kommer att bli hallonsnår bakom stugorna? Vågar man hoppas på det?
 
Önskar dig en trevlig tisdag 🌿🌿🌿

Kommentera här: